3.11.2010

Doa kesedihan

Ya Allah! 
Sesungguhnya aku adalah hambaMu
Ubun-ubunku di tanganMu keputusan-Mu 
Berlaku padaku qadhaMu
Kepadaku adalah adil.
Aku mohon kepadaMu 
Dengan tiap nama yang telah Engkau gunakan utk diriMu 
Yang Engkau turunkan dalam kitabMu
Engkau ajarkan kepada seseorang dari makhlukMu atau yg Engkau khususkan utk diriMu
Hendaknya Engkau jadikan Al-Qur’an sebagai penenteram hatiku
Cahaya di dadaku
Pelenyap duka dan kesedihankuYa Allah!
Sesungguhnya aku berlindung kepadaMu dari menyedihkan 
Dan menyusahkan lemah dan malas bakhil
Dan penakut lilitan hutang
Dan penindasan orang.
Tiada Tuhan yg berhak disembah selain Allah Yang Maha Agung dan Maha Pengampun.
Tiada Tuhan yg berhak disembah selain Allah Tuhan yg menguasai arasy yg Maha Agung. 
Tiada Tuhan yg berhak disembah selain Allah Tuhan yang menguasai langit dan bumi. 
Tuhan Yang menguasai arasy lagi Maha Muli

Ya Allah! 
Aku mengharapkan rahmatMu oleh krn itu jangan Engkau biarkan diriku sekejap mata .
Perbaikilah seluruh urusanku tiada Tuhan yg berhak disembah selain EngkauTiada Tuhan yg berhak disembah selain Engkau.
Maha Suci Engkau. Sesungguhnya aku tergolong orang-orang yg zhalim“Allah-Allah adalah Tuhanku. Aku tidak menyekutukanNya dgn sesuatu

8 komentar:

non inge mengatakan...

cuman bs berkomentar : amiiiin... ^^

setiakasih mengatakan...

Salam...
Moga diperkenankan.. Amin..

NURA mengatakan...

salam sobat
saya jadi tahu doa ksedihan nich,,
semoga ALLAH swt memberikan pencerahan.

Darin mengatakan...

amin sobat..
semoga dengan doa ini dan dibarengi usaha yang maksimal, segala urusan dipermudah oleh-Nya.

Unknown mengatakan...

amiiin...

NURA mengatakan...

salam sobat
walau dalam keadaan senang atau sedih,,memang harus selalu berdoa kepada ALLAH SWT.

secangkir teh dan sekerat roti mengatakan...

sejuk sekali doanya.. :)

latifah hizboel mengatakan...

Amin Allahumma amin, sangat mencerahkan.

Posting Komentar

Terimakasih sahabat telah berkunjung di blog sederhana ini
saya ada blog yang lain yaitu taman kunang-kunang terimakasih

Artikel

Followers